Γιάννης Γκαράνης: «Έχουμε αποφασίσει να κινηθούμε επιθετικά στο κομμάτι του τουρισμού και να τον ενισχύσουμε με κάθε δυνατό τρόπο»
Άνοιγμα σε Βουλγαρία και Ρουμανία, έμφαση στον προσβάσιμο τουρισμό αλλά και συμμετοχή φορέων και επαγγελματιών στη διαμόρφωση της προβολής της περιοχής περιλαμβάνει η τουριστική πολιτική του Δήμου Κομοτηνής, την οποία παρουσίασαν ο Δήμαρχος Κομοτηνής κ. Γιάννης Γκαράνης και ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος κ. Κίμων Λεχούδης.
Μαζί με αυτή παρουσιάστηκε και η ιστοσελίδα του Δήμου Κομοτηνής για τον τουρισμό, μέσα στην οποία οι αρμόδιοι φιλοδοξούν αφενός να ενημερώνουν τους επισκέπτες για την περιοχή, αφετέρου να αποτυπώνουν τις εμπειρίες τους, αλλά και τις γνώσεις των κατοίκων της Κομοτηνής, με παραπομπές αλλά και άντληση εντυπώσεων από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η δημοτική αρχή, σημείωσε ο κ. Γκαράνης, προετοιμάζει έργα και δράσεις για την ενίσχυση του τουρισμού εδώ και καιρό, όμως οι εξελίξεις, όπως η πανδημία και το κλείσιμο της Νυμφαίας, τους ανάγκασαν να αναπροσαρμόσουν το σχεδιασμό.
«Έχουμε αποφασίσει να κινηθούμε επιθετικά στο κομμάτι του τουρισμού και να τον ενισχύσουμε με κάθε δυνατό τρόπο» σημείωσε, γνωρίζοντας τι σημαίνει ο τουριστικός τομέας για το Δήμο.
Ο Δήμαρχος σημείωσε πως το πλήρες πρόγραμμα τουριστικής προβολής διαμορφώνεται αυτή την περίοδο σε συνεργασία με τους φορείς της περιοχής, και θα κατατεθεί το επόμενο διάστημα προς έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Επιβεβλημένη η προβολή σε Ελλάδα και εξωτερικό
Ο κ. Γκαράνης θεωρεί επιβεβλημένη την προβολή τόσο στην Ελλάδα όσο και στις γειτονικές χώρες σε πρώτη φάση, από όπου άλλωστε προέρχεται η πλειοψηφία των ξένων επισκεπτών της περιοχής.
Πιστεύει δε πως η πανδημία και οι συνέπειές της, συνδυαστικά με το πρόσφατο κλείσιμο της Νυμφαίας, κάνουν ακόμη περισσότερο επιτακτική μια επιθετική πολιτική στον τουρισμό, προκειμένου να μην χαθεί κανένας επισκέπτης, αλλά αντίθετα να προσελκύσουν, όσο το δυνατόν περισσότερους νέους, εκμεταλλευόμενοι και την εγγύτητα με τις γειτονικές περιοχές.
Η τουριστική πολιτική της Δημοτικής Αρχής κινείται επάνω σε τέσσερις άξονες: διαχείριση της καθημερινότητας, όπως η καθαριότητα, έργα που ενισχύουν την επισκεψιμότητα, όπως το ιστορικό κέντρο, δράσεις τουριστικής προβολής στην Ελλάδα και το εξωτερικό με νέα εργαλεία προβολής για τους επαγγελματίες, και τέλος συνέργειες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Ο Δήμος έχει δημιουργήσει ένα ξεχωριστό λογότυπο visitkomotini για τον τουρισμό στην περιοχή, που θέλουν να αποτελέσει σήμα αναφοράς για την Κομοτηνή.
«Σκοπός μας είναι το λογότυπο αυτό και το #visitkomotini, να συνοδεύει όλη την τουριστική δραστηριότητα της περιοχής μας», ανέφερε, καλώντας όλους τους επαγγελματικούς φορείς, αλλά και κυρίως τους επαγγελματίες της περιοχής μας να το υιοθετήσουν και να το χρησιμοποιούν στο υλικό, έντυπο και διαδικτυακό, που διαθέτουν.
Τα λογότυπα και πληροφορίες είναι διαθέσιμα στη νέα ιστοσελίδα για τον τουρισμό που δημιούργησε ο Δήμος, www.visitkomotini.com, ένα δυναμικό ιστότοπο, όπου δημότες και επισκέπτες, θα μπορούν να αποτυπώνουν τις εμπειρίες τους από την περιοχή, με αφενός στατικό περιεχόμενο, που θα εμπλουτίζεται συνεχώς, αλλά και τμήμα όπου θα μπορούν οι επισκέπτες να δημοσιεύουν άρθρα, βίντεο και φωτογραφίες.
«Θέλουμε ουσιαστικά η ιστοσελίδα αυτή να αποτυπώνει την εμπειρία του επισκέπτη, αλλά και τη γνώση του Κομοτηναίου για τις ομορφιές της περιοχής μας» ανέφερε ενώ η ιστοσελίδα διαθέτει και ημερολόγιο εκδηλώσεων τόσο του Δήμου όσο και άλλων φορέων.
Έμφαση στην προσβασιμότητα
Ξεχωριστό τμήμα στην σελίδα κατέχει η προσβασιμότητα, με τους επισκέπτες να μπορούν να πληροφορηθούν για τις υποδομές, τους φορείς και τις δράσεις που σχετίζονται με την προσβασιμότητα και το αναπηρικό κίνημα, αλλά και οι εθελοντικοί φορείς και οι συνδημότες μας που δραστηριοποιούνται ενεργά σε αυτόν τον τομέα να δημοσιεύουν τις «ιστορίες» τους.
Παράλληλα δημιούργησαν προωθητικά βίντεο, δίνοντας το μήνυμα ότι είμαστε μια ανοιχτή σε όλους περιοχή, ιδιαίτερης ομορφιάς, χωρίς περιορισμούς, ενώ επιπλέον υλικό, αποτυπώνοντας την περιοχή όλες τις περιόδους του έτους, θα είναι έτοιμα την άνοιξη.
Παράλληλα μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων σχεδιάζουν εφαρμογές περιήγησης και παιχνιδιού σε πολιτιστικές διαδρομές στην Κομοτηνή για κινητά και διαδίκτυο, ενώ θα πραγματοποιηθεί στοχευμένη διαδικτυακή καμπάνια για την προβολή της περιοχής στην Βουλγαρία και στη Ρουμανία, θέλοντας να δείξουν πως δεν εγκαταλείπουν τις προσδοκίες τους, παρά τις αντιξοότητες, ότι προσδοκούν σε επισκεψιμότητα όλον τον χρόνο και άνοιγμα της Νυμφαίας.
Τέλος έχουν δημιουργήσει και φόρμα αξιολόγησης της περιοχής, σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, ώστε να συγκεντρώσουν στοιχεία για τους επισκέπτες, να διαμορφώσουν το προφίλ τους και να καταγράψουν τα δυνατά και κυρίως τα αδύνατα σημεία, προκειμένου να αναπροσαρμόσουν τη στρατηγική τους.
Δράσεις για την τουριστική ανάπτυξη
Την ίδια ώρα έχουν σχεδιάσει και υλοποιούν και άλλες δράσεις με σκοπό την τουριστική ανάπτυξη, μεταξύ των οποίων η προμήθεια εξοπλισμού προσβασιμότητας παραλιών, νέοι τουριστικοί οδηγοί, τουριστικός χάρτης, βιβλίο τοπικών γεύσεων και συνταγών, έντυπο προώθησης τοπικών επιχειρήσεων, συναντήσεις εργασίας με επιχειρηματικούς και θεσμικούς φορείς των γειτονικών χωρών, Συμμετοχή σε εκθέσεις τουρισμού, ανάπτυξη διαδικτυακού εργαλείου για την προσβασιμότητα, διοργάνωση οργανωμένων περιηγήσεων στην πόλη και άλλα.
Σημαντικό μέρος από τις προαναφερόμενες ενέργειες χρηματοδοτούνται από εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα, έπειτα από συστηματική και καλοσχεδιασμένη προετοιμασία μας, ανέφερε ο κ. Γκαράνης, με το κόστος των δράσεων που έχουν γίνει μέχρι σήμερα ή έχουν δρομολογηθεί να υπολογίζεται γύρω στις 25 χιλιάδες ευρώ, με το ευρύτερο πλαίσιο αλλά και πώς θα κινηθεί ο Δήμος να εξειδικεύεται στο τουριστικό σχέδιο προβολής που θα κατατεθεί.
«Είμαστε βέβαιοι, ότι θα βρούμε συμπαραστάτες στην προσπάθειά μας. Όποιο εργαλείο και αν δημιουργήσει ο Δήμος Κομοτηνής, αν δεν αξιοποιηθεί σοβαρά από τους επαγγελματίες, δεν θα μπορέσει να φέρει αποτελέσματα» ανέφερε, τονίζοντας πως είναι ανοιχτοί και ακούν τις προτάσεις των δημοτών, της κοινωνίας των πολιτών, των θεσμικών και επαγγελματικών φορέων και ανταποκρίνονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σε αυτές.
Προώθηση της διαδραστικότητας
Τη διαδραστικότητα που έχει η ιστοσελίδα του Δήμου τόνισε ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Κίμων Λεχούδης, ο οποίος σημείωσε πως μέσα από το Journal, θα μπορεί κάθε επισκέπτης να ανεβάσει την κάθε πληροφορία, όπως την βιώνει στην Κομοτηνή.
«Ο καθένας έχει τη δικιά του ιστορία, το τι θέλει από τον Τουρισμό, για αυτό δίνουμε τη δυνατότητα να μας πει ο καθένας τι θέλει» ανέφερε, και μέσα από αυτή την προσπάθεια θέλουν να αντλήσουν πληροφορίες, και να τις χρησιμοποιήσουν προς όφελος της πόλης.
Ήδη έχουν αναρτηθεί κάποιες ιστορίες, και ελπίζει πως όλοι οι φορείς και οι επαγγελματίες θα συμμετέχουν βοηθώντας να αναδειχθεί η πόλη μας προς την κατεύθυνση που θέλουν.
Το κομμάτι της προσβασιμότητας είναι πολύ σημαντικό για αυτούς, σημείωσε, και με πολλούς φορείς να ασχολούνται με τον προσβάσιμο τουρισμό, έχουν ετοιμάσει ένα πρόγραμμα για την κινητικότητα.
Τέλος την επόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσει ένας διαγωνισμός φωτογραφίας, καθώς και άλλες δράσεις με τον κ. Λεχούδη να τονίζει πως είναι ανοιχτοί σε προτάσεις για δράσεις και πρωτοβουλίες στην περιοχή.
{Πηγή δημοσίευσης: https://www.paratiritis-news.gr/, του Κώστα Μαρκενδούδη, 16/7/2020}