Γνωριμία με το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Κομοτηνής

Ηλίας Βλάχος, Διευθυντής του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Κομοτηνής «Δεν είμαστε ένα σχολείο που μοιράζει απολυτήρια γυμνασίου»

Καλεσμένος στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» ήταν το πρωί της Τρίτης, 25 Σεπτεμβρίου ο διευθυντής του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Κομοτηνής κ. Ηλίας Βλάχος.

Ο κ. Βλάχος φιλοξενήθηκε στην εκπομπή «Με το Ν και με το Β»  και μίλησε στους ακροατές του Ράδιο Παρατηρητής για τον ρόλο και την δομή του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας, το πλαίσιο λειτουργίας και τα προβλήματά που αντιμετωπίζει ως δομή, αλλά και τον βασικό στόχο λειτουργίας του που δεν είναι άλλος από την  επανασύνδεση πολιτών που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική δημόσια εκπαίδευση, με τα συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης, τη διαμόρφωση θετικής στάσης προς τη μάθηση, την απόκτηση βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων και την ενίσχυση της προσωπικότητας, που συνδυαστικά μπορούν να οδηγήσουν στην πρόσβαση αυτών στην αγορά εργασίας.

Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας θεσμοθετήθηκαν στην Ελλάδα με τον νόμο 2525/97 και αποτελούν Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα για την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού. Ο κ. Βλάχος απάντησε σε όσους κρίνουν τις δομές αυτές ως δομές εκπαίδευσης Β’ διαλογής, γνωστοποίησε τους στόχους του για το μέλλον του ΣΔΕ Κομοτηνής και εξέφρασε την αισιοδοξία του για την ικανοποίηση του αιτήματος δημιουργίας παραρτήματος στον Δήμο Ιάσμου.

ΠτΘ: κ. Βλάχο ενημερωθήκαμε πρόσφατα για την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης των συνεντεύξεων των αιτούντων εγγραφής στο Α΄ έτος σπουδών του ΣΔΕ Κομοτηνής αλλά και την παράταση η οποία δόθηκε έως και τα τέλη του τρέχοντος μήνα λόγω αυξημένου ενδιαφέροντος. Πείτε μας λίγα πράγματα για το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας ως δομή και φυσικά σε ποιους απευθύνεται.
Η.Β.: Το σχολείο μας βρίσκεται στην πόλη της Κομοτηνής, δίπλα στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου. Είναι το παλιό Σχολείο Θηλέων της Κομοτηνής, στον πρώτο όροφο. Φέτος κινηθήκαμε όσο γίνεται περισσότερο, για να κάνουμε γνωστό το σχολείο, με την έννοια ότι η δομή αυτή υπάρχει για να βοηθήσει τους συμπολίτες μας που δεν έχουν τελειώσει για κάποιους λόγους το γυμνάσιο, που είναι υποχρεωτική εκπαίδευση. Άρα γιατί αυτοί οι άνθρωποι δεν τέλειωσαν το γυμνάσιο; Δεν ασχολήθηκε κανείς όλα αυτά τα χρόνια. Εμείς λοιπόν τρέξαμε να τους βρούμε. Δεν περιμέναμε να έρθουν μόνοι τους στο σχολείο για να κάνουν τις εγγραφές τους. Συνεργαστήκαμε με αρμόδιες δομές της περιοχής και τα αποτελέσματα φαίνονται με τις τουλάχιστον 70 αιτήσεις που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στα γραφεία μας. 

«Η δια βίου μάθηση στην Ελλάδα είναι μία άγνωστη έννοια» 

ΠτΘ: Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να ξαναβάλεις ενήλικες ανθρώπους, οι οποίοι και έχουν μια απόσταση από τα γράμματα, και έχουν μπει σε άλλες διαδικασίες, υπό την έννοια της εργασίας, στα σχολικά θρανία;  
Η.Β.: Είναι περίεργο. Έχουμε συνηθίσει να λέμε στην Ελλάδα ότι στα 18 θα πρέπει να έχουμε τελειώσει το σχολείο και να πάμε στο πανεπιστήμιο. Η δια βίου μάθηση στην Ελλάδα είναι μια άγνωστη έννοια. Όμως βλέποντας τους ίδιους ανθρώπους μέσα από τις συνεντεύξεις όπου είχαμε περισσότερο χρόνο να μιλήσουμε, βλέπω ότι θέλουν να έρθουν. Δεν έρχονται μόνο για να πάρουν το απολυτήριο του γυμνασίου που θα τους χρειαστεί σε κάποια δουλειά, σε κάποια προκήρυξη. Θέλουν να έρθουν και να μάθουν καινούργια πράγματα. Στο χέρι μας είναι λοιπόν –  εδώ έρχεται το σχολείο, οι εκπαιδευτικοί και ο διευθυντής –  να τους πείσουμε να μείνουν στο σχολείο. Όσο εύκολα ήρθαν και γράφτηκαν, τόσο εύκολα μπορούν να φύγουν στην πορεία της χρονιάς, κάτι που εμείς δεν το θέλουμε. 

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του κου Βλάχου στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm», εδώ:

{Πηγή δημοσίευσης: http://www.xronos.gr/, της Νατάσσας Βαφειάδου, 26/9/2018}