Σε πρώτη προτεραιότητα τα σιδηροδρομικά και μεταφορικά έργα στην ΑΜΘ

Έργα 10 δις. θα συμβασιοποιηθούν το 2019, ορατά τα οφέλη στον κατασκευαστικό κλάδο Σημαντικά κατασκευαστικά έργα εκκινούν το 2019, με ορατά τα οφέλη σε συναφείς κλάδους ενώ η ΑΜΘ έχει δεσπόζουσα θέση στο σχεδιασμο΄.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εκτιμά ότι, στο πρώτο εξάμηνο του 2019, θα έχουν συμβασιοποιηθεί έργα 6,8 δις. ευρώ και μέχρι τον Δεκέμβριο έως 9,17 δις. ευρώ, με κυριότερο το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό, ύψους 1,51 δις. ευρώ.

Ειδικότερα, τον Ιανουάριο ξεκινούν οι εργολαβίες στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος και το νότιο τμήμα του Ε65.

Όπως επισημαίνει το υπουργείο, υπάρχει πλήρης και ολοκληρωμένη πρόταση για την υλοποίηση του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (νότιο τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα και βόρειο τμήμα Τρίκαλα – Εγνατία), με χρηματοδότηση από το Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης (ΕΣΠΑ) και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Για το νότιο τμήμα (Λαμία – Ξυνιάδα), ύψους 306 εκατ. ευρώ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τη χρηματοδότηση του έργου και η σύμβαση κυρώθηκε από τη Βουλή, επομένως είναι πλέον θέμα χρόνου να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.

Επίσης, επισπεύδονται οι διαπραγματεύσεις με την ΕΤΕπ για τη χρηματοδότηση του βόρειου τμήματος Γρεβενών – Εγνατίας.

Παράλληλα, προχωρούν τα έργα παραχώρησης και ΣΔΙΤ τρίτης γενιάς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης στην Ελλάδα, με συνολικό κατασκευαστικό προϋπολογισμό που αγγίζει το 1,6 δισ. ευρώ.

Οι διαγωνιστικές διαδικασίες είναι σε εξέλιξη και ισχυροί όμιλοι από την Ελλάδα και το εξωτερικό εκδήλωσαν ενδιαφέρον, υποβάλλοντας αιτήσεις συμμετοχής στην πρώτη φάση της διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας.

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες για το αεροδρόμιο Καστελλίου, ύψους 520 εκατ. Με τη θετική ολοκλήρωση του προσυμβαπκού ελέγχου θα υπογράφει η σύμβαση παραχώρησης και θα κατατεθεί προς κύρωση στη Βουλή, ώστε να ξεκινήσει η κατασκευή του.

Με την έναρξη του έργου, θα δημιουργηθούν άμεσα 1.000 θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής. Επίσης, 500 μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και εκατοντάδες εκτιμώνται την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και χρήσεις.

{Πηγή δημοσίευσης: https://xanthi2.gr, 30/12/2018}