Τα αποτελέσματα της δράσης “Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ”

Μέσω του προγράμματος έγινε η προμήθεια εργαστηριακού εξοπλισμού για πειράματα φυσικής – χημείας και η κατασκευή ενός μικρού ρομπότ μεταξύ άλλων

Στις αρχές της εβδομάδας, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εσπερινού ΕΠΑΛ Κομοτηνής έλαβε χώρα εκδήλωση – έκθεση για την διάχυση των αποτελεσμάτων υλοποίησης από το σχολείο των σχεδίων δράσης του έργου “Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ”. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν και τα έργα των ομάδων δράσης των μαθητών.

Όπως μας ενημερώνει ο διευθυντής του σχολείου Ιορδάνης Αγγελάκης οι μαθητές σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς δημιούργησαν μία σειρά από έξυπνα συστήματα – αυτοματισμούς στο μάθημα “Ερευνητική Εργασία στην Τεχνολογία” και “Αρχές Προγραμματισμού Υπολογιστών” με την βοήθεια των μαθητών του τομέα Πληροφορικής του Εσπερινού ΕΠΑΛ Κομοτηνής. Τα συστήματα αυτά χρησιμοποιούν έξυπνους μικροελεγκτές της σειράς Arduino. Το Arduino είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα ανοικτού κώδικα και σχεδιασμού, που βασίζεται σε ευέλικτο και εύκολο στη χρήση υλικό και λογισμικό. Προορίζεται για καλλιτέχνες, σχεδιαστές, υλοποίηση χόμπι και δραστηριοτήτων, και γενικότερα για οποιονδήποτε ενδιαφέρεται να δημιουργήσει αλληλεπιδραστικά αντικείμενα ή περιβάλλοντα. Τελικός σκοπός είναι να εισαχθεί ο μαθητής με ευχάριστο τρόπο στα ψηφιακά κυκλώματα και τον προγραμματισμό. Πρόκειται για ομαδικά έργα σε τεχνολογία αιχμής, που υποδεικνύουν ότι τα ΕΠΑΛ δίνουν γερές βάσεις για την τεχνολογία του μέλλοντος, ειδικά στον αυτοματισμό και την ασύρματη επικοινωνία με κινητές συσκευές.

Επίσης, στο πλαίσιο του μαθήματος της Χημείας πραγματοποιήθηκαν εργαστήρια Χημείας. Ήταν επιθυμία των καθηγητών και των μαθητών εδώ και χρόνια, εξηγεί ο διευθυντής, το μάθημα της χημείας να γίνεται με τρόπο παραστατικό, πειραματικό αλλά το σχολείο δεν είχε ούτε τα στοιχειώδη όργανα και αντιδραστήρια για την διεξαγωγή ενός απλού πειράματος χημείας. Μέσα από αυτή τη δράση οι μαθητές του σχολείου ήρθαν σε επαφή με τη “μαγεία” της χημείας και της φυσικής και κατ’ επέκταση των φυσικών επιστημών με τρόπο παραστατικό, απτό και κατανοητό. Μέσω των εργαστηρίων έγινε προσπάθεια οι μαθητές να μυηθούν στη λογική της Πρακτικής Χημείας με υλοποίηση βασικών πειραμάτων και παρατήρηση των εφαρμογών της Χημείας στην καθημερινότητά τους. Τα όργανα και τα υλικά για την πραγματοποίηση των πειραμάτων καθώς και αυτά για την κατασκευή των έξυπνων συσκευών, χρηματοδοτήθηκαν στο πλαίσιο υλοποίησης της δράσης.

Τέλος, ο διευθυντής ανέδειξε την άρτια συνεργασία μαθητών – καθηγητών στην υλοποίηση του προγράμματος και την αισιοδοξία του για συνέχιση του προγράμματος και τη νέα χρονιά. Στο σχολείο, φέτος, φοιτούν 110 μαθητές από το 138 εγγεγραμμένους, με την σχολική διαρροή να μην είναι πολύ υψηλή. Για την επόμενη χρονιά θα λειτουργήσουν οι ίδιες κατευθύνσεις με πέρσι, κι επιπλέον εγκρίθηκε η ειδικότητα κομμωτικής, που αναμένεται να προσελκύσει κι άλλους μαθητές,

{Πηγή δημοσίευσης: https://www.xronos.gr/, του Διονύση Βοργιά, 18/5/2019}