Φεστιβάλ υποδοχής φοιτητών και θεματικό πάρκο Χριστουγέννων έγιναν για πρώτη φορά, στόχος όμως είναι η ακόμη καλύτερη οργάνωση, διαφήμιση και εξωστρέφεια. – Αντιδήμαρχος Τουρισμού Π. Ζωγράφου: «Πιστεύουμε πραγματικά ότι τα επόμενα χρόνια η πόλη μας μπορεί να γίνει πόλος έλξης».– Πρόεδρος Ξενοδόχων Θράκης Απ. Παλακίδης: City break προορισμός τριημέρου οι πόλεις της Θράκης. – Στην «αγκαλιά» της Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης προσκαλεί τουρίστες ο Θανάσης Τσώνης, θ’… αγκαλιάσουν και την Κομοτηνή;
Έκανε βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση αλλά χρειάζεται… άλματα, ο τουρισμός στον Δήμο Κομοτηνής, προκειμένου να καλυφθεί ο χαμένος χρόνος αλλά κι οι σοβαρές παραλείψεις του παρελθόντος. Οι εγχώριοι τουρίστες έχουν συνηθίσει την Κομοτηνή ως μία πόλη που πας μόνο φοιτητής ή… φαντάρος, οι ντόπιοι έμαθαν να «δραπετεύουν» με ευκολία σε γειτονικές περιοχές για γιορτές ή εκδηλώσεις, ενώ το πρώτο μεγάλο στοίχημα προσέλκυσης Βαλκάνιων τουριστών χάθηκε καθώς όταν «άνοιξε» ο κάθετος άξονας βρήκε τόσο την πόλη όσο και τα παράλια απροετοίμαστες.
Ωστόσο, η παρούσα δημοτική αρχή, σε συνεργασία με την περιφερειακή, έχουν δείξει προθέσεις να ενισχύσουν την τουριστική κίνηση στην Κομοτηνή κι η πόλη να αποκτήσει ένα brand προορισμού. Φτάνουν όμως οι προθέσεις;
Φεστιβάλ, πάρκο και… visitkomotini
Στα πρώτα νέα βήματα που έγιναν φέτος στάθηκε ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Πέτρος Ζωγράφου, όπως το φεστιβάλ υποδοχής πρωτοετών φοιτητών και το θεματικό πάρκο Χριστουγέννων, που μαζί με τη συμμετοχή του Δήμου σε εκθέσεις κι άλλες προωθητικές ενέργειες, «λειτουργούν προσθετικά υπέρ του να έρχεται κόσμος στην πόλη μας» είπε.
Για την περίοδο των εορτών, υποστήριξε πως υπήρχε κάποια επισκεψιμότητα στην Κομοτηνή κυρίως από όμορους Νομούς και γειτονικούς Δήμους «αλλά νομίζω ότι το στοίχημα δεν είναι μόνο τι θα γίνει φέτος, αλλά όλο αυτό να συνεχιστεί και να εξελιχθεί τα επόμενα χρόνια, για να μπορέσουμε να γίνουμε προορισμός. Αυτό είναι το σημαντικό» τόνισε και υποστήριξε πως για πρώτη φορά η Κομοτηνή γίνεται χριστουγεννιάτικος τουριστικός προορισμός με το πάρκο του Πινόκιο που «έχει δημιουργήσει την προσδοκία ότι μπορούμε τα επόμενα χρόνια να γίνει η πόλη μας πόλος έλξης τα Χριστούγεννα».
Σε αυτό το σημείο δεν έκρυψε πως «δεν είχαμε πιστέψει ποτέ ότι το τουριστικό προϊόν θα μπορούσε να αναδειχθεί στην πόλη μας σε πολύ υψηλό βαθμό», μη αναφερόμενος τεχνηέντως πάντως στο ότι η παράταξη Κοινωνία Πολιτών διοικεί 12 χρόνια τον Δήμο. Πλέον όμως, με διαφορετικό όραμα, «πιστεύουμε πραγματικά ότι τα επόμενα χρόνια η πόλη μας μπορεί να γίνει πόλος έλξης, κάνοντας κάποια συγκεκριμένα βήματα, χρόνο με το χρόνο να ενισχύουμε την προσπάθεια, να μην κάνουμε αποσπασματικά βήματα» σημείωσε.
Συνολικά μιλώντας για το 2022, υποστήριξε πως για την αντιδημαρχία Τουρισμού ήταν μία επιτυχημένη χρονιά, στεκόμενος κυρίως σε φεστιβάλ υποδοχής φοιτητών και χριστουγεννιάτικο πάρκο, ενώ προσθετικά ανέδειξε ότι πλέον το Visitkomotini (το οποίο όμως είχε ξεχαστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα) επέστρεψε με πιο ποιοτική παρουσία στα social media, αλλά κι εδώ “έκρυψε” ότι ο ιστότοπος παραμένει σχεδόν ολόιδιος από τη στιγμή που βγήκε στον αέρα. Τόνισε πάντως, ότι με τις ενέργειές της η δημοτική αρχή αποδεικνύει πως «σε μία πόλη όπως η Κομοτηνή, που το τουριστικό προϊόν ήταν σχεδόν ανύπαρκτο, εμείς πιστέψαμε πολύ σε αυτό, δουλέψαμε πάνω στην τουριστική μελέτη και βάλαμε τις βάσεις ώστε η Κομοτηνή ν’ αρχίσει να μπαίνει στους τουριστικούς χάρτες».
Υποσχέθηκε, ακόμη, ότι τα βήματα εκδηλώσεων και εξωστρέφειας που έγιναν δεν θα ξεχαστούν, αντιθέτως θα βελτιώνονται φορά με τη φορά, ενώ συγχρόνως ο Δήμος επενδύει στον θεματικό τουρισμό, όπως μαθητικό, θρησκευτικό, πολιτιστικό, συνεδριακό. Φάνηκε να αποδέχεται τις ενστάσεις επαγγελματιών, ότι η ενημέρωση εκδηλώσεων, δράσεων και σχεδίων πρέπει να τους γίνεται νωρίτερα από τη δημοτική αρχή, γι’ αυτό υποσχέθηκε πως σε συνεργασία μαζί τους θα προγραμματιστούν και θα ανακοινωθούν νωρίτερα οι δράσεις του 2023. Ζήτησε, τέλος, από τους πολίτες να είναι σύμμαχοι στην τουριστική προσπάθεια του Δήμου, αναδεικνύοντας τις ομορφιές του τόπου. Τελικός στόχος όλων, σύμφωνα με τον Πέτρο Ζωγράφου, είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας στον Δήμο Κομοτηνής όλο το 12μηνο.
Επάνοδος για τα ξενοδοχεία της Θράκης
Ικανοποιητικές ήταν οι πληρότητες στα ξενοδοχεία της Θράκης για το τριήμερο των Χριστουγέννων, ενώ αναμένονται πάρα πολύ καλές για τις ημέρες της Πρωτοχρονιάς, σύμφωνα με τον πρόεδρο των ξενοδόχων Θράκης Απόστολο Παλακίδη.
«Η περίοδος της Πρωτοχρονιάς πραγματικά έχει πάει πάρα πολύ καλά, εδώ κι ενάμιση μήνα περίπου υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από Βαλκάνιους και Τούρκους τουρίστες που παραδοσιακά επιλέγουν τη Θράκη για το συγκεκριμένο τριήμερο» είπε για την έδρα του, Αλεξανδρούπολη, ενώ πρόσθεσε πως «έχει παρατηρηθεί ότι επισκέπτονται επίσης Κομοτηνή και Ξάνθη». Σημείωσε πως τα Χριστούγεννα παραδοσιακά η κίνηση στη Θράκη είναι λίγο πιο χαμηλή από την Πρωτοχρονιά, αφού οι Έλληνες και οι Βαλκάνιοι είθισται να περνούν Χριστούγεννα με τις οικογένειές τους.
Συνολικά, ο εκπρόσωπος των ξενοδόχων παρατήρησε το 2022 πως «έγινε μία δυναμική επάνοδος μετά την περίοδο του κορωνοϊού, φέτος επιστρέφουμε σε μία υψηλή κινητικότητα όπως πριν κορωνοϊού». Ευθύς αμέσως όμως ξεκαθάρισε πως οι ημέρες Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς δεν επαρκούν για να λύσουν τα προβλήματα πληρότητας και διαθεσιμότητας όλης της χρονιάς στην περιοχή, πρότεινε όμως ότι «θα πρέπει να αποτελέσουν μία καλή βάση κι εκκίνηση για να δούμε πως μπορούμε να προσελκύσουμε κόσμο τα υπόλοιπα τριήμερα, εορταστικά και μη».
Αναγνώρισε πάντως, ότι το τελευταίο διάστημα, χάρη σε ενέργειες επαγγελματιών και τουριστικής προώθησης από την αυτοδιοίκηση, στη Θράκη «δημιουργείται μία ταυτότητα για την περιοχή, ως ένας προορισμός τριημέρου city break κάτι το οποίο είναι μία κληρονομιά για τον χειμώνα, δεδομένου ότι τα ξενοδοχεία της Θράκης είναι 12μηνης λειτουργίας και χρειάζονται αυτά τα τριήμερα». Γι’ αυτό, τόνισε, η συνεργασία όλων πρέπει να παραμείνει συνεχής, με δεδομένο και το ότι μετά από δύο χρόνια εγκλεισμού έχει αλλάξει η ψυχολογία του κόσμου, ο οποίος θέλει να ταξιδέψει. «Στο τέλος όλοι θα κριθούμε από το αποτέλεσμα» δεν έκρυψε, αλλά όπως είπε θέλει να βλέπει το ποτήρι, ως προς τις τουριστικές προσπάθειες ανάδειξης της περιοχής από την ΠΑΜΘ, μισογεμάτο.
«Αγκαλιά» γεμάτη Ελλάδα, χωράει η Κομοτηνή;
Παράλληλα με όλα τα παραπάνω το τελευταίο διάστημα «τρέχει» το μεγάλο τουριστικό προωθητικό πρόγραμμα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης σε εσωτερικό και εξωτερικό με σύνθημα «μια αγκαλιά γεμάτη Ελλάδα». Το σύνθημα, σύμφωνα με τον εντεταλμένο περιφερειακό σύμβουλο Τουρισμού ΑΜΘ Θανάση Τσώνη, «αντιπροσωπεύει την περιοχή μας και την φιλοξενία των ανθρώπων της». Πρόσφατα, στο περιθώριο της καμπάνιας αγορές όπως της Πολωνίας και της Σουηδίας, γνώρισαν την ΑΜΘ ως έναν εναλλακτικό τουριστικό προορισμό 12 μήνες το χρόνο, που δεν έχει να επιδείξει μόνο το κλασικό ελληνικό «ήλιος και θάλασσα».
Συνολικά, μέσα από την καμπάνια, γίνεται προβολή των πλεονεκτημάτων της περιοχής σε Ελλάδα κι εξωτερικό -χώρες που ήδη μας επισκέπτονται κι όχι μόνο-, με στόχο την προσέλκυση περισσότερων τουριστών, σύμφωνα με τον Θανάση Τσώνη.
Όπως αναγνώρισε ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος Τουρισμού, ζητούμενο είναι οι τουρίστες να ενισχύσουν οικονομικά της περιοχές που επισκέπτονται, ενώ, όπως θα προσθέσουμε εμείς, πιο τοπικό ζητούμενο είναι η ισόποση προβολή όλων των Νομών.
{Πηγή δημοσίευσης: https://xronos.gr/, του Διονύση Βοργιά, 28/12/2022}