Την πρωτοβουλία να προασπιστούν τη «φήμη» της εταιρίας στην οποία εργάζονται αισθάνθηκαν προσφάτως οι εργαζόμενοι της Εγνατία Οδός Α.Ε., αφού σε ανακοίνωση που εξέδωσαν, δηλώνουν εν πολλοίς ότι για όλα «φταίει το ΤΑΙΠΕΔ».
«Η «Εγνατία Οδός ΑΕ» δεν έχει ουδεμία εμπλοκή στην πολιτική των διοδίων της Εγνατίας Οδού, δηλαδή στο σχεδιασμό, τη χωροθέτηση και την τιμολόγηση των διοδίων. Όλα αυτά έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά και εν κρυπτώ από το ΤΑΙΠΕΔ με σκοπό την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, έχουν νομοθετηθεί τον Ιούνιο 2018, με τους εκβιασμούς των μνημονιακών αξιολογήσεων από την προηγούμενη Κυβέρνηση και δυστυχώς συνεχίζουν να υλοποιούνται κατά γράμμα και από την παρούσα Κυβέρνηση. Το ΤΑΙΠΕΔ, έχει σχεδιάσει την πολιτική διοδίων της Εγνατίας Οδού, με αποκλειστικό γνώμονα την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των υποψήφιων παραχωρησιούχων, αδιαφορώντας επιδεικτικά για τις τοπικές κοινωνίες που θα επιβαρύνονται με διαρκώς πολλαπλασιαζόμενα διόδια. Η πολιτική του ΤΑΙΠΕΔ, είναι η άμεση κατασκευή συνολικά 61 μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων, η άμεση αύξηση της χρέωσης από 3 λεπτά το χιλιόμετρο σε 5 λεπτά και η περαιτέρω αύξηση μετά την παραχώρηση σε 7 λεπτά το χιλιόμετρο. Η συνολική αύξηση του κόστους μετακινήσεων στη Β. Ελλάδα θα προσεγγίσει το 300%» αναφέρουν σε ένα σημείο της ανακοίνωσης τους.
Όσο για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το οδόστρωμα, το οποίο πλέον είναι επικίνδυνο όχι μόνο για τα οχήματα αλλά και για τις ζωές των οδηγών, οι εργαζόμενοι λένε:
«Το έργο της Εγνατίας Οδού έχει αρχίσει να γερνάει και απαιτούνται άμεσα εργασίες αποκατάστασης (βαριάς συντήρησης) κυρίως των οδοστρωμάτων, που είναι πιο κοστοβόρες. Αυτό ήταν γνωστό εδώ και καιρό σε όλους και πολύ περισσότερο στο ΤΑΙΠΕΔ, που από το 2012 είναι ο κάτοχος των δικαιωμάτων συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού με σκοπό να τα παραχωρήσει σε ιδιώτες. Στην «Εγνατία Οδός Α.Ε.», την εταιρεία που κατασκεύασε τον αυτοκινητόδρομο, έχει εκχωρηθεί προσωρινά από το ΤΑΙΠΕΔ η υποχρέωση να συντηρεί και λειτουργεί την οδό μέχρι την παραχώρησή της.
Είναι απολύτως απαραίτητο να γνωστοποιηθεί σε όλους, ότι τα διόδια που καταβάλλονται σήμερα στην Εγνατία Οδό και κανονικά προορίζονται για τη συντήρηση της οδού, δεν εισπράττονται ουσιαστικά από την «Εγνατία Οδός ΑΕ» αλλά από Τραπεζικά Ιδρύματα, για την αποπληρωμή παλαιότερων δανείων τα οποία έχουν καταγγελθεί παρανόμως, με αποτέλεσμα την πλήρη αποστέρηση από την εταιρεία της δυνατότητας να προβεί άμεσα στις απαραίτητες εργασίες αποκατάστασης της οδού».
Ωστόσο, καμία από τις δύο επισημάνσεις δεν απαντάει στο διαρκές αίτημα των χρηστών της εγνατίας οδού, που είναι η ασφαλής οδήγηση. Εκτός βέβαια αν οι εργαζόμενοι έχουν πολύ καιρό να οδηγήσουν την απόσταση από το Σουφλί έως την Κομοτηνή. Γιατί όποιος το έχει κάνει αυτό, καταλαβαίνει εύκολα ότι ο χαρακτηρισμός «κακό οδοόστρωμα» είναι πάρα πάρα πολύ επιεικής.
{Πηγή δημοσίευσης: https://reportal.gr/, 16/2/2020}