Αντ. Πασχάλης: «Προέχει η οδική ασφάλεια της Εγνατίας οδού»

Με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στο ύψος των Αμαξάδων – «Καμία συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου τα προηγούμενα 4-5 χρόνια – Προβλήματα και με την αστυνόμευση» σημειώνει ο ίδιος 

Τα συχνά ατυχήματα και δυστυχήματα, που κοστίζουν ανθρώπινες ζωές, κατά μήκος της Εγνατίας, απασχολούν ιδιαίτερα την νέα διοίκηση του αυτοκινητόδρομου, όπως εξηγεί στην «Θ» το διοικητικό μέλος της «Εγνατίας Οδού ΑΕ» και γνωστός συμπολίτης μας κ. Αντώνης Πασχάλης, ο οποίος αναφέρεται στην…πενταετή αδράνεια αναφορικά με την συντήρηση του δρόμου, στην οδηγική συμπεριφορά των χρηστών του αυτοκινητοδρόμου καθώς και στην βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας, που αποτελεί και κυβερνητική προτεραιότητα.

«ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Η ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ – ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ 4-5 ΧΡΟΝΙΑ»

Πιο συγκεκριμένα ο κ. Πασχάλης αναφέρει ότι «σαφώς και ως διοίκηση της Εγνατίας Οδού Α.Ε, η οδική ασφάλεια και η ασφάλεια των χρηστών του αυτοκινητοδρόμου είναι στις πρώτες προτεραιότητες του Διοικητικού Συμβουλίου. Επίσης η βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας σε όλη την χώρα, είναι από τις κεντρικές επιλογές και τις κυβερνητικές. Δυστυχώς, πάρα πολλές φορές συμβαίνουν ατυχήματα – και ειδικά στους αυτοκινητοδρόμους – λόγων των υψηλών ταχυτήτων που αναπτύσσονται (εξάλλου για αυτό είναι κατασκευασμένοι οι αυτοκινητόδρομοι) και κυρίως των λαθών των οδηγών, οι οποίοι δεν έχουν την σωστή παιδεία και δεν δείχνουν την απαιτούμενη προσοχή.

Ένα άλλο ζήτημα που μας απασχολεί ως διοίκηση από τον Σεπτέμβριο και έπειτα, είναι η κατάσταση του αυτοκινητοδρόμου. Ο αυτοκινητόδρομος τα προηγούμενα 4-5 χρόνια δεν είχε συντηρηθεί καθόλου. Όλοι οι χρήστες βλέπουν τα προβλήματα που υπάρχουν. Τα προηγούμενα 4-5 χρόνια δεν προχώρησε καμία πρωτοβουλία για ίδρυση και άλλων σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών και έτσι έχουμε έναν αυτοκινητόδρομο κλειστό 650 χιλιομέτρων, επί του οποίου λειτουργούν μόνο δύο σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών. Όλα αυτά πρέπει να αλλάξουν».

«ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ – ΜΕΝΕΙ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ…ΡΥΘΜΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΤΑΙΠΕΔ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗ»

«Η σημερινή διοίκηση της Εγνατίας Οδού έχει ένα πρόγραμμα δράσεων, τις οποίες ήδη αναπτύσσει. Γνωρίζετε όμως ότι δεν αυτενεργούμε παντού και ούτε έχουμε πλήρη εξουσιοδότηση γιατί μεγάλο ρόλο στις τελικές αποφάσεις παίζει τόσο το ΤΑΙΠΕΔ όσο και το Υπουργείο Υποδομών. Φαίνεται ότι με το Υπουργείο Υποδομών, υπάρχει αυτήν την στιγμή μια εξαιρετική συνεργασία και τα θέματα αντιμετωπίζονται. Μένει να βρούμε και τον ρυθμό συνεργασίας μας με το ΤΑΙΠΕΔ» συνέχισε ο ίδιος, ενώ αναφορικά με την οδηγική συμπεριφορά αλλά και την…«κατάληψη» της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης από ορισμένους οδηγούς (ειδικότερα κατά το μποτιλιάρισμα), τονίζει ότι «το κομμάτι της ατομικής ευθύνης του καθενός, είναι δεδομένο. Δεν μπορούμε να πούμε (σ.σ. με αφορμή το προχθεσινό δυστύχημα στον ύψος των Αμαξάδων) ότι κακώς στάθμευσε εκεί, γιατί δεν γνωρίζουμε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το δυστύχημα. Όταν έχεις λάστιχο, θα σταματήσεις στην ΛΕΑ για να το επισκευάσεις. Φυσικά αν είχε σταματήσει για να κοιμηθεί, εννοείται ότι είχε  μεγάλη ευθύνη. Αλλά όταν δεν ξέρουμε τα πραγματικά περιστατικά, δεν μπορούμε να πούμε κάτι. Από την άλλη δεν ξέρουμε γιατί ο οδηγός του αυτοκινήτου κινούνταν στην ΛΕΑ ή κινούνταν σε τμήμα της ΛΕΑ. Δεν γνωρίζουμε όμως τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το δυστύχημα. Ωστόσο γενικότερα στην ΛΕΑ, στο πρώτο λεπτό του πρώτου «μποτιλιαρίσματος» θα βρεθεί ο έξυπνος που θα χρησιμοποιήσει την Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης. Αυτό είναι δεδομένο. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να πω ότι υπάρχουν προβλήματα και στην αστυνόμευση του αυτοκινητοδρόμου και της λειτουργίας – γενικά – της αστυνόμευσης των αυτοκινητοδρόμων. Για παράδειγμα σταματούν έναν άνθρωπο επειδή πηγαίνει με 100 αντί για 80 χιλιόμετρα στο ύψος της Καβάλας και δεν βλέπουν κανέναν που στα τούνελ της Καβάλας οδηγεί με σβηστά φώτα. Ποιο είναι το εγκληματικό; Τα 20 χιλιόμετρα παραπάνω ή το να οδηγείς με σβηστά φώτα; Ένα ακόμη πρόβλημα που είχαμε το τελευταίο διάστημα – για το οποίο έγινε η παρέμβαση της Εγνατίας Οδού και τα πράγματα έχουν βελτιωθεί λίγο αλλά όχι εντελώς – είναι οι πεζοί το βράδυ στην Εγνατία. Όλοι αυτοί οι παράνομοι μετανάστες που περπατούν στην Εγνατία και μπορούν να δημιουργήσουν φοβερό πρόβλημα. Ξέρετε πόσες φορές είχα δει να περνούν από δίπλα τα περιπολικά και να μην σταματά κανείς; Παρεμπιπτόντως η κίνηση πεζών, ποδηλατών και γεωργικών μηχανημάτων, απαγορεύεται στον αυτοκινητόδρομο».

«ΚΑΛΑ….ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ – ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ»

Κλείνοντας ο κ. Πασχάλης, σημείωσε ότι «πάντως φαίνεται ότι πλέον έχουμε αρχίσει και έχουμε καλές σχέσεις, υπάρχει διάδραση και βελτιώνονται τα πράγματα και στον τομέα της αστυνόμευσης. Βρίσκουμε δηλαδή ευήκοα ώτα από τις κατά τόπους διευθύνσεις τροχαίας αυτοκινητοδρόμων, γιατί η βελτίωση της οδικής ασφάλειας, όπως προανέφερα, είναι και κυβερνητική επιλογή. Ως διοίκηση της Εγνατίας Οδού, ευχόμαστε καλή χρονιά σε όλους και καλά χιλιόμετρα και καλά ταξίδια σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες. Δεσμευόμαστε για την βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας και χρήσης του αυτοκινητοδρόμου».

{Πηγή δημοσίευσης: https://www.thraki.com.gr/, 1/1/2020}